DOPRAVA ZADARMO pri nákupe nad 40 €

Viete, ako si zvýšiť imunitu?

Postarať sa o dobrú imunitu nejde za pár dní alebo týždňov. Zmeny neprídu hneď, ale stojí za to si na ne počkať a niečo pre ne urobiť. Alebo radšej byť stále a dookola chorý? Ak funguje imunitný systém tak, ako má, k imunitnej reakcii dochádza len v prípade, že sa objavia telu cudzorodé látky. Ak je však fungovanie systému narušené, telo sa buď nebráni dostatočne, alebo omylom považuje vlastné bunky za cudzie a snaží sa ich zničiť. Typickým príznakom oslabenej imunity sú často sa opakujúce rozličné ochorenia. Na podporu imunity pomocou prírodných látok existuje veľa rád, ale len niektoré sú stále účinné.


Najdôležitejšie vitamíny a minerály pre našu imunitu

Vitamín C

Vitamín C má pozitívny vplyv na stav pokožky a tiež na imunitu. A hoci sa hovorí, že dostatok vitamínu C dokáže zabrániť chrípke, nie je to tak. Určite ale zariadi, že sa z nej rýchlejšie zotavíme a priebeh bude ľahší. Najviac vitamínu C nájdeme v šípkach, čiernych ríbezliach, kiwi, paprike, brokolici, paradajkách, špenáte, zemiakoch alebo v citrusových plodoch.

Zinok a selén

Na podporu imunity pozitívne vplýva aj selén a zinok, ktoré podporujú fyziologickú funkciu imunitného systému a prispievajú k ochrane buniek pred oxidatívnym stresom. Pomáhajú organizmu preklenúť obdobie zvýšených nutričných nárokov. Zinok a selén sú tiež vhodné na zlepšenie kvality vlasov a nechtov. Zinok je minerál a stopový prvok vyskytujúci sa v prírode a náš organizmus ho bezpodmienečne potrebuje na svoje fungovanie. Jeho nedostatok sa prejaví najmä na koži a vlasoch, no je dôležitý aj pre kostné tkanivo. Selén má tiež vynikajúce účinky na správne fungovanie imunitného systému, regeneruje pečeňové bunky (aj pri cirhóze), je vhodný ako podporná liečba aterosklerózy a iných kardiovaskulárnych ochorení, ochrana šošovky pred kataraktou podpora liečby akné, psoriázy a ekzémov.

Potraviny s najvyšším obsahom dôležitých látok pre imunitu

Ryby

Losos, makrela, haring a ďalšie tučné ryby obsahujú omega-3 mastné kyseliny. Tie aktivujú fagocyty - biele krvinky, ktoré pomáhajú v boji proti chrípke. Ryby a morské plody sú tiež dobrým zdrojom selénu. Selén pomáha bielym krvinkám produkovať proteíny, ktoré zbavujú telo vírusov.

Cesnak

Cesnak obsahuje mnoho látok, ktoré podporujú ničenie infekcií, takou najúčinnejšou je najmä allicin.

Huby

Obsahujú viac než 300 látok, ktoré naštartujú imunitu. Podporujú totiž produkciu bielych krviniek, ktoré bojujú proti infekciám. Predovšetkým u nás menej známe japonské huby shiitake, maitake a reishi sa radia medzi najväčšie zásobárne účinných látok.

Pšeničné klíčky

Štvrť šálky pšeničných klíčkov nám zaistí takmer polovicu odporučenej dennej dávky zinku. Je to základný minerál, ktorý pomáha obnovovať bunky a posilňuje imunitný systém.

Bylinky

Sú bohatým zdrojom vitamínov, ktoré podporujú náš imunitný systém a zaťažujú ho podstatne menej než chemicky vyrobené lieky. Najviac zdraviu prospešných látok z nich získame v čerstvom stave.

Probiotiká

Vo výrobkoch, ako acidofilné mlieka, jogurty či kefír sa vyskytujú probiotické kultúry baktérií alebo baktérie, ktoré pomáhajú prospešným baktériám usídliť sa v čreve a podporujú jeho pohyblivosť (peristaltiku) smerom k norme. V čreve sa totiž potrava stáva veľmi silným imunitným podnetom pre celý imunitný systém črevnej steny. Práve tu môžu vznikať veľmi nepríjemné potravinové alergie, ktorých sprievodnými znakmi sú aj hnačky. Jedným z najúčinnejších prírodných probiotík je pravá netermizovaná bryndza. Stačí jej zjesť 100 gramov denne.

Potrebujete poradiť s výberom správneho produktu?

Pripravili sme pre Vás zoznam vhodných produktov na podporu imunity

zinkosel-na-podporu-imunity

Zinkosel


plusimun-na-podporu-imunity

PLUS LEKÁREŇ Plusimun


lyzin-podpora-imunity

Kompava L-LYZÍN EXTRA


imunoglukan-s-podporou-imunity

Imunoglukan P4H